Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som kan dyka upp.
Förhoppningsvis hittar du svaret här, annars är du självklart välkommen att kontakta oss.

F: Kan man hyra fler än ett bås?
S: Nej. Det går bara att hyra ett skåp per personnummer. Är ni fler i familjen över 18 år
så kan ni självklart hyra varsitt. Maxperiod för hyra är tre veckor.

F: Får man fylla skåpet med hur mycket man vill?
S: Ja absolut! Du får fylla det till bredden och stapla ovanpå om du vill.
Tänk dock på att ju enklare produkterna är att se för kunden, desto enklare blir de sålda.
Fyll hellre på lite i taget och vid fler tillfällen!

F: Hur får jag betalt?
S: När hyresperioden är slut görs en utbetalning på ditt personnummer via SUS.
SUS är en utbetalningstjänst som Swedbank erhåller och funkar till alla banker.
Är du osäker på om du har ett SUS-konto redan så kan du registrera dig via denna länk.
Om du inte vill registrera ett SUS-konto så måste du personligen komma till butiken efter
hyresperioden och få försäljningssumman utbetalt på ditt kort.

F: Får man sälja vad som helst?
S: Nästan! Se vårt avtal för mer information om produkter vi inte godkänner i skåpen.
Möbler och stora skrymmande föremål har vi i nuläget inte möjlighet att ta emot utan måste
begränsa oss till det hyrda skåpets utrymme.

F: Kan någon av mina saker säljas i någon annans namn så jag förlorar pengar?
S: Nej det kan inte ske. Vid bokning så får du en helt unik kod som du skall märka alla produkter med.
Om en produkt skulle hamna i fel skåp av misstag så säljs den fortfarande på rätt person eftersom de är
kodmärkta av dig som säljare.
Om en produkt saknar märkning läggs den undan tills rätt ägare hittats.
Efter 30 dagar sorteras den som en donation, om ägaren ej hittats.