Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som kan dyka upp.
Vänligen läs dessa om det kanske kan besvara det du undrar om!

F: Kan man hyra fler än ett bås?
S: Nej. Det går bara att hyra ett skåp per personnummer. Är ni fler i familjen över 18 år
så kan ni självklart hyra varsitt. Maxperiod för hyra är tre veckor.

F: Får man fylla skåpet med hur mycket man vill?
S: Ja absolut. Du får fylla det till bredden och stapla ovanpå om du vill.
men tänk på att ju enklare produkterna är att se för kunden desto enklare blir de sålda.

F: Vad händer med sakerna som inte blir sålda?
S: Du blir erbjuden att förlänga skåphyran i ytterligare en vecka om du
skulle ha saker kvar att sälja. Du kan även välja att hämta dem eller att donera dem.
Donerar du sakerna kommer de att sänkas i pris och sorteras om och 100% av försäljningen
går till en hjälporganisation. OM du inte hämtar ut dina saker efter avtalperioden och
inte har hört av dig så doneras sakerna automatiskt.

F: Hur får jag betalt?
S: När hyresperioden är slut så görs en utbetalning på ditt personnummer via SUS.
SUS är en utbetalningstjänst som swedbank erhåller och funkar till alla banker.
Om du någon gång fått en utbetalning från tex. försäkringskassan eller skattemyndigheten så har
du redan ett SUS registrerat på ditt personnummer. Om du inte har ett konto redan så kan du registrera dig
via denna länk.
Om du inte vill registrera ett SUS-konto så måste du personligen komma till butiken efter
hyresperioden och få försäljningssumman utbetalt på ditt kort.

F: Får man sälja vad som helst?
S: Nästan! Se vårt avtal för mer information om produkter vi inte godkänner i skåpen.
Möbler och stora skrymmande föremål har vi i nuläget inte möjlighet att ta emot utan vi måste
begränsa oss till det hyrda skåpets utrymme.

F: Kan någon av mina saker säljas i någon annans namn så jag förlorar pengar?
S: Nej det kan inte ske. Vid bokning så får du en helt unik kod som du skall märka alla produkter med.
Om en produkt skulle hamna i fel skåp av misstag så säljs den fortfarande på rätt person eftersom de är
kodmärkta av dig som säljare.
Om en produkt saknar denna märkning så läggs den undan tills rätt ägare hittats eller efter 30dgr
Sorteras den som en donation.